Технологията на Fiat Multiair за управление на клапаните е истински пробив в съвременната наука за пълнене на двигателите. По всяка вероятност и Ferrari може да се "облажи" от постиженията на инженерите на компанията-майка.
Изтекла е информация, навярно от подадени за патентоване документи, според която Ferrari работи върху V-8 двигател с високи показатели и използване на управлението на газоразпределение Multiair. Става дума за две двумерни илюстрации, показващи вероятно, как се контролират клапаните на мотора, подобно на начина във Формула 1, като добавка към системата с електро-хидравлични активатори на клапаните на Fiat. Използването на въздух за задвижващ елемент при клапаните на болидите от Формула 1 позволява стриктен контрол на клапаните дори при фантастичните 20 хиляди оборота в минута, задача, която нито една пружина на света не може да изпълни.
Прилагането на новата система за моделите на Ferrari ще означава по-малки по ходов обем мотори, както и високооборотни мотори V-8, нещо доста съществено за бъдещето на "гражданските" автомобили от Маранело.
С отделянето задвижването и начина му в клапания механизъм от разпределителни валове, и от зависимостта му от оборотите на мотора, системата Fiat Multiair позволява доста по-ефикасна работа в много широк оборотен диапазон, подобряване на ефективността на горенето, постигане на по-висока мощност и в същото време пестене на гориво. Системата намалява и помпените паразитни загуби.
Досегашното прилагане на технологията показва при по-малките мотори разполагане с по-висок въртящ момент при ниските обороти, по-висока максимална мощност и по-висока възможност за икономична настройка на мотора. Ferrari има сериозна причина да се концентрира върху развитието и използването на новата технология при колите си, защото ще осигури "позеленяване" на мощните й мотори, без да губи нищо от тяхната сила, нещо за което е уважавана винаги марката.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!