Първата кола на възродената марка De Tomaso беше разкрита за широката публика на един от площадите на италианската столица. Този момент се чакаше отдавна, но нeщата като че ли потръгнаха едва през 2008-а, когато правата за използването на марката бяха извадени на търг, след което бившият висш мениджър на FIAT Джан Марио Росиньоло заяви, че се планира построяването на три спортни модела. През миналата година той търси усилено производствени мощности и днес, получавайки солидна подкрепа от италианското правителство имаме реално сбъдване на мечтата.
Първото ново De Tomaso, обаче е от типа луксозен кросовър, а не спoртен автомобил и носи обозначението SLC (съкращение от sport luxury crosover). Показаната кола е прототип, световният дебют на който ще е на автосалона в Женева след две седмици.
Дизайнът на новата кола е дело на световноизвестното дизайнерско ателие Pininfarina, което има разработки за много топ-марки като Rolls-Royce, Ferrari, Maserati и Jaguar. По всяка вероятност основни конкуренти на новата луксозна италианска машина ще бъдат такива модели, като BMW 5-series GT и Lexus RX. За целта кросовърът ще има гама достатъчно мощни двигатели - бензинови 550 к.с. V8 и 300 к.с. V6 или турбодизел V6 с мощност поне 250 "кончета".
В бъдеще плановете на марката предвиждат разработка на още два модела - седан от луксозен клас и спортно купе. Росиньоло предвижда годишно производство на 3000 кросовъра и по 2000 броя от седана и спортното купе в бившия завод на FIAT в Сицилия.
Първият атомобил De Tomaso е направен през 1958-а година, а марката е създадена от аржентинския пилот Алехандро де Томасо, след смъртта на който в 2003-а на практика "умря" и марката. През 1960-а се появява моделът Mangusta, който всъщност е и първият сериозен автомобил на марката De Tomaso.
В началото на 1970-е години се появи легендарната Pantera, за създаването на която има участие и Ford. Идеята с която е проектиран автомобила е да се получи кола достоен конкурент на моделите на Lamborghini и Ferrari. На автосалона в Детройт, където е световната премиера на "пантерата", около щанда мигновенно се събира огромна тълпа, а колата получава прозвището "Lambo за бедни", защото струвала доста по-малко, а предлагала същото.
Под капака на машината се разполагал известният двигател на Cleveland Ford V8 - 5,8-литров, 300 к.с. С него Pantera се ускорявала до стотака за 5,5 секунди (в 1970-а!), а максималната скорост достигала 235 км/ч. В течение на съществуването си моделът три пъти бил рестилиран, а последната му модификация е била през 1996-а.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!